اصول طراحي ست اداري

طراحي و توسعه سايت و بهينه سازي و سئو

اصول طراحي ست اداري

۶ بازديد

مهم‌ترين اصول طراحي ست اداري

هماهنگي يكي ازمهم‌ترين اصول طراحي ست اداري است كه زيبايي و نظم را در حوزه‌هاي گوناگون به‌همراه مي‌آورد. طبق اصول طراحي ست اداري، اين ست بايد از هماهنگي دروني و بيروني برخوردار باشد.

  • هماهنگي دروني: به معناي هم‌ شكل بودن طراحي اقلام گوناگون از لحاظ خطوط، انحنا ها و رنگ‌ بندي است.
  •  هماهنگي بيروني: منظور از هماهنگي بيروني در اصول طراحي ست اداري، همگون بودن طراحي ست اداري با ساير طراحي‌ هاي خارج از اين ست است؛ براي مثال مي توان هماهنگي ست اداري با طراحي رابط كاربري وب‌سايت و هماهنگي همه‌ ي طرح‌ ها با رنگ سازماني را نام برد.

توجه به موضوع فعاليت،نكته‌ ي مهم ديگري در اصول طراحي ست اداري است و به‌خصوص براي كسب‌ و كار هايي كه قبل از طراحي ست اداري، هويت بصري براي سازمان خود ايجاد نكرده اند، از اهميت ويژه‌ اي برخوردار مي باشد. مثلا ست اداري يك دفتر حقوقي بايد داراي رنگ‌ هاي رسمي‌ بوده يا ست اداري كساني كه در حوزه‌ي پوشاك كودك فعاليت مي‌ كنند، بهتر مي باشد با رنگ‌ هاي شاد و پر انرژي طراحي گردد.

به‌خاطر داشته باشيد كه هنگام طراحي ست اداري، كامل بودن اطلاعات ضروري كسب‌ و كار شما نقش بسيار مهم و اهميت بالائي دارد. پس در طراحي ست اداري خود ذكر اطلاعاتي مثل اطلاعات زير را اعمال كنيد:

  1. آدرس پستي،
  2. شماره تلفن،
  3. آدرس وب‌
  4. سايت 
  5. آدرس پست الكترونيكي 

از ديگر نكته هاي مهم در اصول طراحي ست اداري، رعايت استاندارد هاي مربوط به اقلام استفاده‌ شده مي باشد؛ براي نمونه ، اندازه استاندارد سربرگ، A4 و A5 است. با استفاده از اصول طراحي ست اداري از ايده‌ هاي خلاقانه و كاربردي بهره ببريد تا بتوانيد به نتيجه‌ اي ايده‌آل و منحصر به‌ فرد برسيد.

ست اداري شامل چه مواردي مي شود؟

  • سربرگ : براي مكاتبه و نگارش نامه هاي اداري و رسمي
  • پاكت نامه : براي ارسال مبادلات ، وجه نقد و يا رد و بدل كردن قرار داد ها
  • يادداشت : استفاده از كاغذهايي براي نوت برداري و چرك نويس
  • كارت ويزيت : كارت اي در ابعاد كوچك (مربع يا مستطيل) براي درج اطلاعات تماس شركت و مشخصات كسب و كار
  • پاكت سي دي : در دهه گذشته جزو پر طرفدارترين پارامترهاي طراحي ست اداري بود اما امروزه طراحي و چاپ آن بسيار كاهش پيدا كرده است
  • فولدر : پوشه اي براي نگهداري كاغذ ( فلاير ) داخل آن

توجه داشته باشيد كه ... در كنار آن‌ ها مواردي مثل اوراق مالي و اداري(فاكتور، قبض، كاردكس و فرم‌هاي داخلي)، كارت‌هاي پرسنلي و ... نيز مي‌ توانند در طراحي ست اداري گنجانده شوند.

 

ست اداري

جهت مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.