طبق آمار هاي منتشر شده از گوگل بيش از 30% افراد وارد نتيجه اول مي شوند و اگر با سايت و قيمت هاي خوبي مواجه شوند با همان مجموعه كار خواهند كرد و باقي افراد هم براي بررسي قيمت با سايت هاي ديگر به چند نتيجه بعدي مراجعه خواهند كرد و معمولا كسي به صفحه دوم گوگل نمي رود مگر در شرايط خاص و محدود!
براي مثال افراد براي پيدا كردن قاليشويي معمولا به همان 3 گزينه ي اول كه در گوگل نمايش داده مي شود مراجعه نموده و با آنها تماس مي گيرند.
يك مثال واقعي از ثروتمند شدن سايت ها در نتايج اول گوگل
حال بياييد يك محاسبه ساده انجام بدهيم، اگر روزانه كلمه قاليشويي 1500 دفعه جستجو شود كه معمولا 80 درصد اين جستجوها با موبايل انجام مي شود و از اين 1500 جستجو حدود 30% آنها روي گزينه اول كليك كنند يعني 500 نفر در يك روز وارد گزينه اول در كلمه قاليشويي شدهاند.
اگر از اين 500 نفر فقط 100 نفر تصميم به سپردن قالي هاي خود به اين مجموعه بگيرند و هر سفارش فقط 200 هزار تومان براي قاليشويي سود داشته باشد:
100 * 200 هزار تومان = 20 ميليون تومان
20 ميليون تومان * 30 = 600 ميليون تومان
يك قاليشويي با رسيدن به رتبه اول گوگل در اين مثال 600 ميليون تومان سود مي كند و اينگونه خدمات سئو سايت مي تواند يك مجموعه يا فرد را ثروتمند نمايد.
نكته بسيار مهمي كه بايد بدانيم اين است كه تعداد جستجو ها معمولا بيش از تعداد گفته شده در مثال بوده و همچنين خيلي بعيد مي باشد كه از 500 نفر فقط 100 نفر سفارش ثبت نمايند و در نهايت سود حساب شده نيز حداقل درنظر گرفته شده است. در نمونه واقعي معمولا سود حاصله خيلي بيشتر از اين اعداد است.
براي مثال يك آژانس مسافرتي با پرداخت ماهانه 100 ميليون تومان براي تبليغات در گوگل باز هم سود بالايي مي برد و حاضر است براي رتبه گرفتن روي كلمه اي مثل تور مشهد تا چند صد ميليون تومان هزينه نمايد، اين نيز نشان مي دهد كه چقدر مي توان با داشتن رتبه ي خوب در گوگل ثروت ايجاد نمود.
استراتژي سئو يك وبسايت
استراژي سئو به اين معني است كه، مشخص كنيم چه كارهايي را نبايد براي يك سايت انجام دهيم! به عبارت ديگر پيش از آنكه سايتي طراحي شود، محتوايي توليد كنيد و يا حتي براي افزايش اعتبار سايت خود هزينه كنيد همچنين بايد بدانيد كه هدف اصليتان از سرمايه گذاري در حوزه سئو چيست.
شاخص هاي كليدي ارزيابي عملكرد (KPI) براي هر كسب و كاري متفاوت مي باشد، براي مثال، در يك فروشگاه اينترنتي، افزايش فروش و جذب مشتري جديد مهمترين معيار موفقيت است ولي براي يك شركت بازرگاني تعداد تماس هايي كه در روز با تيم مشاوره گرفته مي شود، مهم است. يا براي يك مجله اينترنتي يا سايت خبري كه تبليغات مهمترين منبع درآمدش است، ميزان بازديد روزانه و زمان حضور كاربران در سايت مهمترين شاخص ارزيابي عملكرد مي باشد.