نقش لوگو در برندينگ

طراحي و توسعه سايت و بهينه سازي و سئو

نقش لوگو در برندينگ

۷ بازديد

نقش لوگو در برندينگ

ابتدايي‌تري نقش لوگو در برندينگ، شناساندن است. ترندها و گرايشات به مرور قراموش مي شوند ، ابزارهاي طراحي و فني پيشرفته مي‌شوند، لوگو ممكن است. حتي در گذر زمان تغيير كند. اما تا ابد مهم‌ترين هدف لوگو اين است كه شخص، محصول، كسب‌وكار و خدماتي كه براي شناساندن آن‌ها طراحي شده را به ياد مخاطب بياورد. بايد به آن توجه كنيد اين است كه لوگو، برند نيست و تنها يك بخش از استراتژي كلي برند و نمايشي بصري از آن است. در طراحي لوگو به عناصري چون رنگ، شكل، فونت و غيره توجه مي‌شود تا از اين طريق پيام برند به مخاطب منتقل گردد. اگر كه فكر كنيم شركتي بسيار گران، غير جدي و يا راديكال است از آن دوري مي‌كنيم. به همين ترتيب اگر كه لوگو از نظر نوع شركت، محصول يا خدمات، همان چيزي باشد كه ما به دنبالش هستيم و مايل به ارتباط با آن‌ها باشيم، محصول يا خدماتشان را خريداري مي‌ كنيم.

پس اگر مي‌خواهيد مخاطبان درستي را جذب كنيد ضروري است كه نقش لوگو در برندينگ كار خود را جدي بگيريد.

قوانين مهم در برندينگ

جامعه هدف و رقباي خود را بشناسيد:

به عنوان يك طراح يا حتي صاحب يك كسب‌وكار، قبل از اينكه روي هر ايده‌اي كار كنيد بهتر است  محيطي كه لوگو در آن ديده مي‌شود را كاملا بشناسيد. و بدانيد رقباي كسب‌ و كارتان چه كساني هستند. و چطور ديده مي‌شوند؟به رنگ ها  و نمادي كه قبلا توسط آن‌ ها استفاده شده توجه كنيد و به اين فكر كنيد كه چگونه مي‌توانيد لوگويي منحصر بفرد و متمايز از ديگران طراحي كنيد؟ لوگو علاوه بر اينكه زيبا به نظر مي‌رسد بايد به مخاطب كمك كند تا  شما را از ساير كسب‌وكارها تميز داده و بشناسد. اين موضوع خصوصا زماني كه شما رقباي زيادي داريد اهميت زيادي پيدا مي‌كند. قبل از اينكه بخواهيد طرح اوليه اي را براي لوگوي خود انتخاب كنيد بايد در خصوص اينكه رقبايتان چطور به نظر مي‌رسند تحقيق كرده و پس از آن موقعيت خود را تعيين كنيد. البته بايد توجه داشته باشيد كه لوگوي تجاري غير معمول نيز ميتواند برعكس عمل كرده و توجه مشتري هاي شما را جلب نكند.

نقش-لوگو-در-برندي-4

جهت مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.