مسكات چيست؟
مسكات (Mascot) به معني شخصيتي طراحي گشته كه به عنوان معرف يك برند فعاليت مي كند. به طور كلي مسكات براي بازارياب شركت يا برند مي توانند بسيار تاثير گذار باشد. در روش طراحي مسكات شركت ها با بكار گيري طراحي يك شخصيت واقعي يا تخيلي، جاندار يا غير جاندار و يا هر خلاقيت ديگري به طراحي يك لوگوي مسكات نموده و اينگونه مي انديشند كه اين لوگو در آينده تبديل به داستان آن ها خواهد شد.
لوگو مسكات يك لوگوي خاص بوده كه با گذشت زمان براي كاربران حس نوستالژي بودن خواهد داد. و پس از گذر مدتي كوتاه هر فردي كه اين طرح را ببيند آن شركت و برندش در ذهن او نقش مي بندد. ولي اين موضوع كه طراحي مسكات داراي چه اصوليست و به چه ميزان مي تواند روي برندينگ شما تأثير گذار عمل كند، موضوعي است كه در ادامه اين مقاله به آن مي پردازيم.
اصول طراحي مسكات
قبل از اينكه به اصول طراحي مسكات بپردازيم بايد در ابتدا به اثر آن در ماركتينگ برند شما دارد توجه كنيم.
به اين منظور بايد چند قدم مهم برداريم. و همچنين چند فاكتوري را كه ازرشمند و تاثير گذار هستند را بدانيد و در طول پروسه طراحي كاراكتر تبليغاتي برند توسط خودتان يا به وسيله طراح حرفه اي، پياده سازي كنيد. چند تا از اين اصول به شرح زير مي باشد:
انتخاب درست نوع كاراكتر
هنگامي كه شروع به طراحي مسكات مي كنيد بايد توجه داشته باشيد كه نوع كاراكتر بايد با نوع كسب و كار، خدمات و محصولات شما متناسب باشد. در اين راستا، هماهنگي و مشابهت نوع مسكات با نوع برند، قدرت آن را در پروسه بازاريابي و برندينگ چند برابر افزايش خواهد داد.
جهت مطالعه ادامه اين مطلب كاربردي كليك كنيد.