روانشناسي رنگ بنفش در طراحي لوگو

طراحي و توسعه سايت و بهينه سازي و سئو

روانشناسي رنگ بنفش در طراحي لوگو

۱۴ بازديد

جهت مشاوره تماس بگيريد

روانشناسي رنگ بنفش در طراحي لوگو

رنگ بنفش در لوگو در اصل يك رنگ ثانويه است كه با مخلوط كردن قرمز و آبي ساخته مي شود. اين رنگ (بنفش) جزو رنگ هاي سرد است كه  تسكين دهنده و آرامش بخش مي باشد. از آنجا كه توليد رنگ بنفش بسيار گران بود ، مدت طولاني فقط به پادشاهان ، پاپ ها و امپراطورها محدود  بود. اگر كسب و كار شما به دنبال ارائه خدمات يا محصولات لوكس است، رنگ بنفش مي تواند يك رنگ بسيار جذاب براي برند شما باشد.

توجه داشته باشيد رنگ بنفش براي تيم هاي ورزشي يا آرم هاي تجاري بسيار مورد استفاده نيست. بهتر است از رنگ بنفش براي لوگوي تيم هاي ورزشي استفاده نكنيد مگر اينكه از رنگ زرد به عنوان مكمل استفاده كنيد. استفاده از مكمل زرد در كنار رنگ بنفش رنگ بنفش مي تواند قدرت و حق امتياز را نشان دهد ، ولي در حالت كلي بنفش رنگي است كه با اسرار ، روياها و معنويت همراه است. 

همچنين نشان دهنده زنانگي و لطافت مي باشد. از لحاظ تفاوت علاقه بين خانم ها و آقايون، در تحقيقاتي كه انجام گرفته است، خانم ها علاقه زيادي به رنگ بنفش دارند. البته خانم ها بيشتر به رنگ صورتي علاقه دارند ولي رنگ بنفش بين هر دو گروه نسبتا از نظر علاقه مندي يكسان است.شما به عنوان  فردي كه مي خواهد  يك تجارت را راه اندازي كند يا لوگو طراحي كنيد، بايد به اهميت رنگ ها بسيار توجه زيادي داشته باشيد. زيرا رنگ ميتواند تفاوت ايجاد مي كند. استفاده از رنگ مناسب در مواد فروش و بازاريابي از جمله آرم شما مي تواند به شما در فروش محصولات و خدمات كمك زيادي كند و رنگ اشتباه مي تواند باعث شود مشتريان را از دست بدهيد .

روانشناسي رنگ بنفش

جهت مطالعه ادامه اين مطلب كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.