كاتالوگ
كاتالوگ به يكي از مهم ترين وسيله هاي تبليغات كسب و كار تبديل گشته است. براي داشتن اين وسيله مهم تبليغاتي بايد اصول طراحي كاتالوگ را در آن اعمال نمائيد. دارندگان و مديران يك كسب و كار براي شناساندن محصولي كه ارائه مي دهند و برند خود لازم دارند از طراحي كاتالوگ نيز در كنار باقي ابزار هاي بازاريابي و تبليغاتي بهره ببرند. در حالت كلي، در اين مقاله قصد داريم كاتالوگ را به صورت حرفه اي معرفي نمائيم.
كاتالوگ چيست؟
كاتالوگ به دفترچه اي گفته مي شود كه حاوي اطلاعات كامل محصولات و يا خدمات ارائه شده است. بدين روش مخاطب مي تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و يا خدمات آن موسسه و شركت را متوجه خواهد شد.
ويژگي هاي طراحي كاتالوگ
- قابل حمل بودن و بدين ترتيت قابل مطالعه كاتالوگ در زمان فراغت
- خلاصه گويي و پرهيز از هر نوع افراط در توضيح بيش از اندازه موارد درج شده در كاتالوگ
- ارتباط برقرار كردن بدون واسطه با مخاطب
- تركيب تصوير با متن در جهت شناخت بيشتر مخاطب
- با توجه به فرصت مناسب مخاطب جهت مطالعه كاتالوگ، انتخاب دقيق و سنجيده را براي مخاطب مهيا مي كند.
- طراحي كاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذكر شده در بالا نسبت به پوستر و تراكت فراتر و سنجيده تر عمل مي كند.
نحوه طراحي كاتالوگ
در طراحي كاتالوگ تعدادي از مواردي كه مي توانند در چگونگي كاتالوگ و البته طراحي آن تاثير داشته باشند، به شرح زير است:
- اندازه فونت،
- رنگ كاتالوگ،
- عكس مناسب.
در ادامه مطلب قصد داريم اين موارد گفته شده را جزئي تر مطرح كنيم. با تبريز لوگو همراه باشيد.