طراحي لوگوي عروسكي
طراحي لوگو عروسكي روشي از طراحي كردن لوگو به زبان جهاني است. اين گونه مي توان تاثير و حتي كمك عالي به صادرات محصولات و توليدات يك موسسه نمود. براي توضيح بييشتر مي توان گفت كودك به واسطه بازي با عروسك ها مي تواند دنياي بزرگسالي را درك كند. دليل وقوع اين امر نيز شفاف و به راحتي قابل درك مي باشد. ساخت عروسك هر چيزي نمادي قابل لمس و كوچك شده از آن محسوب مي گردد كه منجر به اين مي شود كه به نوعي آن چيز را به درستي آن شي را بفمييم و يا درك كنيم. اما موضوع در بحث طراحي لوگو به اينجا ختم نمي شود. ارتباط كودك با عروسك به نوعي كاملا بي خطر مي باشد و كودك يا فرد مي تواند بدون نگراني و ريسك آن نماد را مورد وارسي و بررسي قرار دهد و به عبارت لطيف تري با آن بازي كند. اما اين مفهوم در يك برند تجاري چگونه ميتواند كاربرد داشته باشد؟
دنياي برند تجاري
يك برند تجاري براي خود دنيايي مستقل تشكيل شده با گروه هاي متفاوتي از مخاطب دارد. بر اساس نوع كسب و كار انواع قوانين و شرايط ويژهاي براي خود تعريف ميكند و به نوعي تمدن كوچك خود را ايجاد مي كند. اين يك نكته مهم است كه بدانيم "يك برند زماني موفق است كه بتواند دنياي خود را به دنياي مشتريان خود نزديك نمايد".
به بياني ديگر به روشي آن ها را براي ورود به دنياي خود مشتاق تر كند. از طرفي همان طور كه قبلا متوجه شديم يك عروسك در واقع پل ارتباط بين دو دنيا را ايجاد ميكند. جدا از شكلي كه دارد و متريالي كه براي ساخت آن به كار گرفته شده است. بنابراين يك عروسك به عنوان نماد يك برند تجاري ميتواند پلي كامل و شايد اولين پل مهم بين يك برند تجاري و گروه مخاطبان و مشتريان محسوب مي شود. اين موضوع به اندازه اي ضروري است كه تقريبا تمام نما و نشانه هاي تجاري و برند هاي حرفه اي از يك عروسك به عنوان اين رابط استفاده مي كنند و بعضي موقع ها نيز ابعاد مختلفي از آن عروسك را به عنوان هديه و يا يك يادگاري به مشتريان خود هديه مي دهند.
تاثير طراحي لوگو عروسكي بر تبليغات برند
اما سؤال اصلي اين است كه طراحي لوگو عروسك چه تاثيري براي يك برند دارد و آيا مي توان از عروسك كه رابط بين برند و مشتري به حساب مي آيد به عنوان يك برند و يك لوگو استفاده نمود؟
لوگوي عروسكي، ريسكي دوست داشتني
همانطور كه گفته شد بسياري از برندها از عروسكي به عنوان نماد و رابط دنياي خود با مشتري استفاده مي كنند اما اين بدين معني نيست كه اين عروسك به عنوان طراحي لوگو عروسك مورداستفاده قرار بگيرد. علت اين موضوع نيز كاملا مشخص است.
بحث استفاده از عروسك در دنياي تجارت يك مبحث تقريبا نوين و امروزي است، به همين دليل بسياري از برند هاي قديمي كه نام و لوگوي مطرحي دارند ديگر دست به تعويض برند خود نخواهند زد. اين اتفاق يك نكته مثبت براي طراحي لوگو عروسك به حساب مي آيد. زيرا رقيب هاي قدرتمند تر و مهم و برند هاي شناخته شده داراي توانايي استفاده از طراحي لوگو عروسك نمي باشند و اين برند هاي كوچك و تازه تأسيس هستند كه مي توانند از طراحي لوگو عروسك براي برند خود به نحوي عالي استفاده نمايند.
رابطه بين دنياي واقعي و برند
وقتي يك عروسك مي تواند زبان گوياي برند شما باشد، چرا اين زبان گويا در نماد و لوگوي شما نباشد؟ همين سؤال باعث شد تا طراحي لوگو عروسكي وارد دنياي تجارت شود.
اين مدل لوگو ميتواند ارتباط چشمي بسيار راحت تر و بهتري با مشتري ايجاد كند. علت اين موضوع را در چند مورد مي توان يافت.
- اول اين كه عروسك نشانه اي از يك چيز واقعي در دنياي حقيقي ست. اين به اين معني است كه مخاطب و بيننده به آساني با آن ارتباط مستقيم برقرار مي سازد و مي تواند به سرعت رابطه بين دنياي واقعي و برند را كشف كند. اين يعني انتقال پيام به مخاطب با سرعت باورنكردني صورت ميگيرد.
لوگوي عروسكي زباني جهاني براي برند
- به عنوان نكته بعدي مي توان گفت كه عروسك و استفاده از طراحي لوگو عروسكي به شما اين قدرت را مي دهد كه جنبه فانتزي لوگو و برند را ارتقاع دهيد .و در آن خلاقيت هاي بيشتري به كار ببريد. اين موضوع باعث ميشود دست طراح بهخوبي باز شود. يكي از معروف ترين برندهايي كه از نمادي عروسك گونه براي طراحي برند خود استفاده كرده است ، KFC هست.
جهت مطالعه ادامه اين مطلب كليك كنيد.